Tog hand om sjuka damen

Hejsan!
Jag skulle och rida idag men Nattfly hade fått mugg på tre ben och var grovhalt. Men jag åkte dit för att bara ge henne kärlek och tvätta hennes ben. Hon mådde inte så bra när jag kom dit. Hennes ben var svullna, dubbelt så stora än normalt. Jag tog varmt vatten och en svamp och tvättade benen sedan torkade jag torrt med en handduk. Efter det borstade jag på henne och gosade och pussade på henne. För att svullnaden skulle lägga sig gick jag ut och i ridhuset med henne och ledde runt henne där i tio minuter. Hon hoppade nästan fram på tre ben men när vi väl börjat gå så gick det bra. Stakars gumman! Hoppas hon blir frisk snart hatar att se henne dålig!

//elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0